visainfo.lt – visa informacija vienoje vietoje!

Polipropileno pluoštas IGNIS – pasyvi priešgaisrinės apsaugos sistema, ženkliai sumažinanti betono skilimą gaisro atveju

Polipropileno pluoštas IGNIS – pasyvi priešgaisrinės apsaugos sistema, ženkliai sumažinanti betono skilimą gaisro atveju Polipropileno pluoštas IGNIS – pasyvi priešgaisrinės apsaugos sistema, ženkliai sumažinanti betono skilimą gaisro atveju

Betonas yra dažniausiai pasaulyje naudojama statybinė medžiaga, kurios patvarumas įrodytas įvairiomis sąlygomis. Dėl keleto neseniai Europos tuneliuose įvykusių gaisrų ir padidėjusios  terorizmo grėsmės visuomenės dėmesys sutelktas į konstrukcijų eksploatacines savybes ir virš žemės, ir po žeme. Pasyvi priešgaisrinė apsauga apima ir žmonių, ir konstrukcijų saugumą. Struktūrinis vientisumas gaisro atveju taip pat turės įtakos žmonių saugumui, kai ant žmonių krenta sunkūs objektai ir/ arba karštas atskilęs betonas.

„PP Baltic“ prekinį ženklą valdanti įmonė UAB „IN FATIS“ yra oficiali Jungtinės Karalystės – Belgijos polipropileno fibros ir plaušo gamintojos „Adfil“ atstovė Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, siūlanti šiuolaikiškus sprendimus betonavimo darbams, t.y. pakeisti šiuo metu plačiai naudojamą metalinę fibrą ir armatūros tinklus į polipropileno fibrą. Bendrovės siūlomas polipropileno pluoštas „IGNIS“, esantis betoninėse sienose, kolonose, tuneliuose, gerokai padidina pasyviąją priešgaisrinę apsaugą.

Nors betonas yra nedegus ir pasižymi mažu šilumos laidumo koeficientu, tačiau gaisro metu jis atskyla dėl sprogimo, kurį  sąlygoja akutėse susikaupęs slėgis ir vidinė įtempimo  jėga. Taigi, gaisro atveju polipropileno plaušeliai ištirpsta ir taip betone atsiranda mikro kanalai, per kuriuos iš betono pašalinamas spaudimas ir drėgmė. Taip išvengiama betono sproginėjimo ir betono gaminys išlieka nepakitusios struktūros ir nepraranda savo savybių.

Praėjusio amžiaus dešimto dešimtmečio pradžioje „Heidrun“ naftos platformos projekto metu buvo  naudotas 18 mikronų polipropileno pluoštas. Daugiau nei 23 000 m³ betono buvo sutvirtinta, naudojant  polipropileno pluoštą, siekiant sumažinti žalą gaisro atveju. Nuo tada buvo sudarytos įvairios sutartys dėl tunelių statybos Europoje, naudojant „IGNIS“ sutvirtintą betoną. Konstrukcijų bandymų išvados rodo, kad betonas, kurio sudėtyje yra polipropileno pluošto, ateityje bus būtinybė.

Polipropileno pluoštas IGNIS

Betono skilimo mechanizmas

Betono skilimo priežastys   Betono skilimo sumažinimas, naudojant polipropileno pluoštą  
Aukštos kokybės tankus betonas reiškia, kad drėgmė negali atsitraukti  pakankamai greitai ir tokiu metu tuštumos permirksta Drėgmė,
atsitraukianti nuo
karščio šaltinio
Karščio šaltinis Pluoštas pradės lydytis, esant 160 ºC Karščio šaltinis
Karšta sritis greitai apima drėgną sritį. Iš drėgmės pradeda  susidaryti garai ir  slėgis betono akutėse padidėja Arti prie paviršiaus
esantis betonas yra
slegiamas
Karščio šaltinis Kai temperatūra pakyla iki 360 ºC, pluoštas suirs ir betone susidarys tuštumos Karščio šaltinis
    Karščio šaltinis

Garų slėgis išleidžiamas pro naujai susidariusias tuštumas

Skilimas dėl sprogimo
ženkliai sumažėja

Karščio šaltinis

Per paskutinius keletą metų „IGNIS“ svarba buvo įrodyta nepriklausomose laboratorijose, tokiose kaip TNO Olandijoje ir BRE Anglijoje. Bandymai atlikti tiek su purškiamu betonu tiek su betono gaminiais.

Bandymai (1 kg pluošto, 2 kg pluošto 3 kg pluošto):

TNO – 1999  m.TNO  įrodė,  kad,  naudojant  vienagijį  pluoštą, pasiekiami  geriausi rezultatai,  sumažinant  skilimą dėl  sprogimo, lyginant  su fibriliuotu pluoštu. Po  metų TNO panaudojo RWS gaisro kreivę, atlikdami bandymus su daugybe betono mėginių,kurių sudėtyje buvo 1, 2 ir 3 kg/m³ polipropileno pluošto. Tada mėginiai buvo apkrauti iki  6,5  N/mm².  RWS  gaisro kreivė modeliuoja angliavandenilinį gaisrą ir vos po 10 minučių temperatūra pakilo iki 1200 ºC. Temperatūra buvo dar padidinta iki 1350 ºC, todėl mėginiai 2 valandas buvo veikiami ekstremalios temperatūros sąlygomis. Mėginys, kurio  sudėtyje  pluošto  nebuvo,  buvo  smarkiai  suardytas,  tuo  tarpu  plokštė,  kurios sudėtyje buvo 3 kg pluošto, iš esmės atrodė visiškai nepažeista.

BRE – mėginiai, kurių sudėtyje buvo granito užpildo ir vienagijo polipropileno pluošto buvo veikiami didelio angliavandenilinio gaisro, kai kreivė staigiai pakyla iki 800 ºC per 3 minutes ir pasiekia aukščiausią tašką, kuris yra 1100 ºC. Bandymo metu mėginius veikė slėgio jėga, kuri atitiko Kanalo tunelio geležinkelio jungties projekte numatomas tunelio modelio klojiniui teksiančias apkrovas. Paprastas kontrolinis mėginys nukentėjo nuo ženklaus skilimo dėl sprogimo iki 120 mm gylio, tuo tarpu mėginio, kurio sudėtyje buvo  PP pluošto,  atveju  po  2 valandas  trukusio  bandymo  nesimatė  jokių  skilimo požymių.  Net  ir  mišinių,  kurių  sudėtyje  buvo  lengvojo  užpildo  (kurie  visiškai  suiro pradinių bandymų metu), atveju, pridėjus PP pluošto, nesimatė jokių skilimo požymių.

 

Polipropileno pluoštas IGNIS

Atvejo tyrimai:

  • a) Kentish miesto kabelių tunelis. The National Grid pradėjo didžiulį inžinerijos projektą, kurio tikslas – iškasti 2 km tunelį 40 metrų žemiau žemės lygio Šiaurės Londone. Tuneliai ir šachtos buvo pastatyti, naudojant blokinius tunelio segmentus, sutvirtintus 2 kg/m³ patentuotu „IGNIS“ polipropileno pluoštu.
  • b) North Downs tunelis, Kentas. 3,2 km North Downs tunelis sudaro Kanalo tunelio geležinkelio jungties, kuri tęsiasi nuo Folkestone, Kente  iki  St.  Pancras  Londone, dalį. Pradinis tunelio klojinys sudarytas iš purškiamo betono. Tada 1 kg „IGNIS“ polipropileno pluoštas buvo įmaišytas į antrinį 60 N/mm² betono klojinį. Klojinys buvo  paklotas vietoje, suformuojant apsauginį sluoksnį.
  • c) T5, Heathrow oro uostas. „IGNIS“ polipropileno  pluoštu  papildytas  C60  rūšies  betonas,  kuris  buvo  naudotas  pagal  įvairias  šio prestižinio projekto sutartis. „IGNIS“ sutvirtintas betonas naudotas vietoje, purškiant betoną, juo taip pat papildyti blokiniai žiedų segmentai, sumontuoti „Ridham Docks“ gamykloje.
  • d) Kanalo tunelio geležinkelio jungtis (220/ 240/ 320 sutartys). Kanalo tunelio geležinkelio jungtis yra greitaeigė linija, kuria važiuojama 68 mylių (108 km) greičiu. Projektas  apima  daugiau  nei  25  mylias  gręžtinių  tunelių,  išklotų  blokinio betono  segmentais.  Buvo pastatytos blokinio betono gamyklos, kuriose  gaminami blokinių žiedų segmentai, sudaryti iš C60 rūšies betono ir 1 kg „IGNIS“ polipropileno pluošto.
  • e) De Westersc helde tunelis, Olandija. Klientas „Maafroute BV“ nurodė blokinį betoną gaminantiems rangovams papildyti C 40 betoną 1 kg „IGNIS“, kuris  buvo  panaudotas, gaminant betonines dalis, naudotas apsauginių išėjimų, apsauginių barjerų ir jungiamųjų tunelių statybai.
  • f) Dublino uosto tunelis, Airija. Šis  4  juostų  požeminis  greitkelis  suprojektuotas,  siekiant  iš  Dublino  gatvių  pašalinti  sunkiasvorių transporto priemonių  eismą  ir  nukreipti  jį  tiesiai  iš  uosto  į žiedinį  kelią,  autostrada  vedantį  į  miesto pakraščius. 275 mm storio klojinys virš tunelio arkos yra neatraminis apsauginis betonas, kurio sudėtyje yra 1–2 kg „IGNIS“ polipropileno pluošto.

 

 

Polipropileno pluoštas IGNIS

Polipropileno fibros pritaikomumas:

  • Kelių ir geležinkelių tuneliai.
  • Aukšti pastatai.
  • Kabelių tuneliai.
  • Tiltai.
  • Požeminės / daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės.
  • Ugniai atsparūs gaminiai.

Polipropileno pluošto privalumai:

  • Sumažinta betono trūkimo galimybę pirminėje betono stingimo stadijoje.
  • Sumažinta betono sproginėjimo galimybę gaisro atveju.
  • Padidintas betono atsparumas aplinkos veiksniams, tokiems kaip šaltis, karštis, vanduo, druskos ir kt.
  • Betono gaminių apsauga nuo skilimo ir trupėjimo transportuojant.
Betono plokštė su polipropileno pluoštu
Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus