Visos reklamos paslaugos, interneto svetainių kūrimas, SEO optimizavimas: info@visainfo.lt

Padangos: kaip pasirinkti tinkamiausias?

Padangos: kaip pasirinkti tinkamiausias? Padangos: kaip pasirinkti tinkamiausias?

Nuo padangų kokybės, jų sumontavimo priklauso važiavimo automobiliu stabilumas ir saugumas, stabdymo kokybė, o kartu visa tai – ir atsakomybė už jame sėdinčių žmonių gyvybes. Atsižvelgiant į Lietuvos įstatymus, padangas montuoti į tokias, kokios tinkamiausios važinėti konkrečiam automobiliui tam tikru metų laiku, privalo kiekvienas automobilio šeimininkas. O tiksliau sakant – vasarą automobilis turėtų važiuoti su vasarinėmis, o žiemą – su žieminėmis padangomis, nes taip reikalauja kelių eismo taisyklės (KET).

Kokios padangos yra tinkamos ir saugios?

Pirmiausia naujos, gerai pasirodžiusios nepriklausomų agentūrų rengiamuose padangų testuose ir tinkamos mūsų regiono sąlygoms, konkrečiam automobiliui ir vairavimo vietovei.

Artėjant padangų keitimo metui, vairuotojai, besidairantys naudotų padangų, raginami atkreipti dėmesį į jų amžių. „Agrijos“ autoserviso specialistų teigimu, šios, kaip ir kiti gaminiai, turi savo galiojimo laiką, todėl susigundžiusieji senomis padangomis, net ir turinčiomis nemažą protektoriaus rašto gylį, rizikuoja savo ir keleivių saugumu.

Perkantieji nenaujas padangas apie jų techninę būklę dažniausiai sprendžia iš išvaizdos. Manoma: jei protektoriaus raštas gilus, o padangos atrodo tarsi naujos, jos tinkamos naudoti ir tarnaus dar ne vieną sezoną. Tačiau vienintelis tokių padangų privalumas, kaip teigiama, yra mažesnė kaina. Padanga gali atrodyti gerai, nes buvo mažai naudota, tačiau, jei ji labai sena, tikėtina, kad bus praradusi daugelį savo pirminių savybių.

Iš pirmo žvilgsnio nebloga padangų išvaizda gali būti labai apgaulinga. Padangoms senstant, kietėja guma, todėl prastėja jos sukibimas su kelio danga, ilgėja stabdymo laikas. Tikslių duomenų nėra (tai priklauso nuo daugelio faktorių), bet senesnė nei penkerių metų padanga tam tikrais atvejais stabdymo kelią gali pailginti iki 10 procentų. Kai kelio danga šlapia, slidi, svarbu geras padangų sukibimas su kelio danga, todėl geriau, kad jų guma nebūtų sukietėjusi.

Restauruotos padangos

Klaidingai manoma, kad, restauravus padangą, prasitęsia jos galiojimo laikas. Atnaujinus protektoriaus dalį, o kartais ir visą padangą nauju gumos sluoksniu, sukibimo su kelio danga savybės gali pagerėti. Tačiau negalima pamiršti, kad likusi padangos dalis, karkasas, taip pat yra veikiamas laiko. Ilgainiui padanga praranda tvirtumą, mažėja jos apkrovimo indeksas, todėl didėja sprogimo tikimybė. Būtent dėl to šios padangos priskiriamos prie žemiausios kategorijos ir yra pigesnės.

Padangų amžius priklauso ne tik nuo mechaninio poveikio (slėgio, vairavimo, automobilio apkrovos ir pan.), bet ir nuo eksploatavimo bei sandėliavimo metu savaime vykstančių įvairių cheminių reakcijų. Guma senėja dėl šviesos, šilumos, deguonies, ozono ir kitų poveikių. Todėl jas būtina laikyti sausose, nuo tiesioginių saulės spindulių bei temperatūrų svyravimų apsaugotose, nuolat vėdinamose patalpose.

Gamintojų padangoms naudojami gumos mišiniai nedaug kuo skiriasi, todėl paprastai laikoma, kad padangos dalį svarbių savybių praranda jau maždaug po penkerių šešerių metų nuo pagaminimo. Pagaminimo datą nesunkiai galima pasitikrinti patiems. Ji nustatoma pagal serijos numerį, esantį ant padangos sienelės. Serijos numerį sudaro raidžių ir skaitmenų kodas, paskutiniai keturi arba trys  skaičiai ir rodo pagaminimo datą. Pirmieji du reiškia pagaminimo savaitę, o kiti – metus.

Universalios padangos

Universalios padangos – tikrai ne pats blogiausias pasirinkimas. Lietuvoje kol kas gana populiarios universalios padangos, kurios, kaip teigia jų gamintojai, gana efektyvios būna ir vasarą, ir žiemą. Tačiau yra ir nemažai skeptikų, teigiančių, kad universalios padangos nėra tinkamai pritaikytos nei sausam asfaltui, nei apsnigtam ir slidžiam keliui.

Vairuotojai dažnai klysta manydami, kad universalios padangos žymimos specialiu ženklu M+S. Taip gali būti žymimos ir universalios, ir žieminės dygliuotos padangos. Kur kas tikslesnis ženklas - nupiešta saulė, snaigė ir lietaus lašeliai - vienas ir keli.

Ne vienas specialistas teigia, kad universalios padangos – pusėtinas pasirinkimas. Jos iki galo neatlieka reikiamų funkcijų nei žiemą, nei vasarą. Pavyzdžiui, tokiems vairuotojams, kurie automobiliu iš garažo išvažiuoja tik per didžiąsias šventes, universalios padangos ištisus metus yra kur kas geriau negu vasarinėmis padangomis važinėti slidžiu žiemos keliu.

Tačiau kai kurie pardavėjai teigia, kad tais pačiais batais tiek žiemą, tiek vasarą Lietuvoje vaikšto tikrai nemažai žmonių. Taigi nereikia baimintis, kad dauguma žmonių, ypač rajonuose, žiemą važinės mašinomis, „apautomis" universaliomis padangomis. Universalių padangų stabdymo efektyvumas nėra toks kaip žieminių, jos lėčiau įgauna pagreitį, tačiau vis tiek suteikia galimybę važiuoti žiemą. Žiemą jau geriau važinėti mašinomis su universaliomis nei su vasarinėmis ar visiškai nudilusiomis žieminėmis padangomis. Be to, universalios padangos daugeliui vairuotojų – būdas sutaupyti pinigų.

Padangos: kaip pasirinkti tinkamiausias?

Prieš padangų montavimą reikia nustatyti padangos, kraštinio bei fiksavimo žiedų ir disko būklę. Ant tos pačios automobilio ašies galima montuoti tik tokio pat dydžio, markės bei rašto padangą. Padangos montavimas yra negalimas, jei yra neatitikimas tarp jos ir rato disko matmenų. Montuoti padangą taip pat draudžiama, jei yra netvarkingi žiedai,  įlinkęs rato diskas, jis pažeistas korozijos ar yra atskilusių atplaišų. Kai kurios padangos turi būti montuojamos tam tikra kryptimi.

Kaip matote, padangų montavimas Vilniuje reikalauja profesionalių žinių, automobilio sistemų išmanymo bei specialios įrangos. Visa tai rasite „Agrijos“ autoservise, o po atlikto padangų montavimo liksite patenkinti kokybišku paslaugų atlikimu. Kaip pasirinkti padangas, sužinoti, kas galima ir ko – ne Jūsų automobiliui, kai prireikia tvarkyti jo ratus, apie tai naudingos informacijos suteiks autoserviso darbuotojai.

„Agrijos“ servisas savo veiklą pradėjo 1996 metais. Per daugiau nei dvidešimt veiklos metų įmonės darbuotojai yra sukaupę didžiulę darbo patirtį automobilių remonto ir priežiūros srityje. „Agrijos“ meistrai yra visuomet pasiruošę padėti klientui, nesvarbu, ar tai būtų smulkus ar sudėtingas, didelio meistriškumo reikalaujantis darbas. Įmonės darbuotojai suremontuos Jūsų automobilį, paruoš jį techninei apžiūrai, parinks reikiamas atsargines dalis, patars ir pakonsultuos Jums rūpimais klausimais.

AGRIJA, B. Meškauskienės firma

Daugiau informacijos:

AGRIJA, B. Meškauskienės firma infopuslapis

Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus