visainfo.lt – visos reklamos paslaugos, interneto svetainių kūrimas, SEO optimizavimas.

Kada atliekamas dyzelinių variklių DPF suodžių filtrų cheminis valymas – plovimas?

Kada atliekamas dyzelinių variklių DPF suodžių filtrų cheminis valymas – plovimas? Kada atliekamas dyzelinių variklių DPF suodžių filtrų cheminis valymas – plovimas?

Daugelis modernių dyzelinių variklių išmetimo sistemoje turi įrengtą DPF (FAP) suodžių filtrą, iki 95% sumažinantį kietųjų dyzelino dalelių (suodžių) išmetimą į aplinką. Kai kurie nuo 2018 m. gaminami benzininiai varikliai taip pat turi suodžių filtrus (GPF / OPF). Degimo proceso metu DPF filtre besikaupiantys suodžiai periodiškai regeneracijos metu yra paverčiami pelenais, t.y. sudeginami aukštoje temperatūroje, taip mažiau teršiant aplinką kenksmingomis medžiagomis bei nemaloniais kvapais. Dėl savo konstrukcijos bei daugelio išorinių faktorių DPF filtrai dėl įvairių priežasčių bėgant laikui praranda savo efektyvumą (dažniausiai viršijus 150 000 – 200 000 km ridą) bei pradeda kaupti savyje didesnį suodžių kiekį, nei gali išvalyti.

Besikemšant suodžių filtrui, dėl didelio priešslėgio išmetimo sistemoje turime padidėjusias kuro sąnaudas, sumažėjusią variklio galią, atskirais atvejais – dėl regeneracijai skirto kuro, patekusio į variklį, pakilusį tepalų lygį. Tai kenksminga varikliui dėl pablogėjusių tepalo lubrikacinių savybių bei per didelio jo kiekio.

dyzelinių variklių DPF suodžių filtrų cheminis valymas – plovimas

Dažniausios automobilio DPF / FAP / GPF filtrų gedimų priežastys yra šios:

  • Pradėjęs labiau nei įprastai dūminti variklis (mechaninės problemos arba nekokybiškai atlikta galios didinimo procedūra).
  • Prastos kokybės kuras.
  • Ne laiku keičiami arba blogos kokybės variklio tepalai.
  • Automobilio pagrinde naudojamas mieste, neišvažiuojant į užmiestį (savaiminė DPF regeneracija pagrinde vyksta važiuojant „greitkelio“ režimu, jai įvykti reikia 20 – 45 min.)

DPF filtro mechaninis – cheminis plovimas

Kuomet priverstinė DPF filtro regeneracija kompiuterinės diagnostikos pagalba nebepadeda, „Galingas LT“ meistrai rekomenduoja atlikti DPF filtro plovimą tam skirtame įrenginyje, specialaus skysčio bei suslėgto oro pagalba.

DPF suodžių filtro plovimo etapai

  • Matuojamas vidinis slėgis filtre, taip tiksliau nustatant problemos dydį.
  • DPF filtras išmontuojamas bei apžiūrimas vizualiai, vidinis slėgis darkart matuojamas mechaniškai.
  • Plovimo metu, suspausto oro bei specialių ploviklių mišinys cirkuliuoja DPF filtre, jį valydamas. Procesas vyksta uždarame DPF plovimo įrenginyje.
  • DPF filtras džiovinamas, mechaniškai pamatuojamas jo vidinis slėgis po plovimo.
  • Filtras montuojamas į automobilį: galutinai išdžiovinamas, pakartotinai matuojamas jo vidinis slėgis. Atliekami būtini veiksmai variklio valdymo kompiuteryje, „perkraunama“ senoji DPF filtro užsikimšimo reikšmė.

Po atlikto DPF suodžių filtro plovimo

  • Padidėja variklio galingumas bei pagerėja dinaminės savybės.
  • Sumažėja kuro sąnaudos.
  • Nebelieka su DPF filtru susijusių klaidų bei pranešimų.
  • Sutaupoma iki 90% naujo DPF / FAP filtro kainos.

Kiek laiko trunka DPF / FAP / GPF filtrų valymas?

  • DPF filtro nuėmimas, plovimas ir jo montavimas atgal užtrunka nuo 4 iki 6 valandų.
  • Nuimto DPF filtro plovimas trunka nuo 1 iki 3 valandų.

Tinkama DPF filtro priežiūra

Patikimiausias būdas tinkamai eksploatuoti suodžių filtrą – suteikti galimybę jam valytis (regeneracija).

Pasyvi DPF filtro regeneracija

Pasyvi DPF filtro regeneracija vyksta tada, kai automobilis juda pastoviu greičiu ilgesnį laiko tarpą. Tokiu atveju variklio valdymo kompiuteris, sekdamas DPF būklę, ir nustatęs, jog filtrą laikas valyti regeneracijai, turi laiko padidinti išmetimo sistemos temperatūrą iki tinkamos regeneracijai įvykdyti (550 – 680 °C), tokiu būdu pašalinant suodžių perteklių iš DPF filtro.

Taigi, rekomenduojama važiuoti kuo pastovesniu greičiu nestojant bent 30 – 50 minučių, taip užtikrinant filtro regeneraciją. Kadangi tai žino ne visi vairuotojai, todėl automobilių gamintojai numatė kitą automatinį DPF regeneracijos būdą.

Aktyvi DPF filtro regeneracija

Aktyvi DPF regeneracija – priverstinis automatinis papildomo kuro įpurškimas (angl. Post injection), kai DPF filtro užsikimšimas pasiekia tam tikrą ribą (dažnai – apie 45%, tačiau matematinis DPF filtro prisipildymo suodžiais apskaičiavimas dažnai būna klaidingas), su tikslu padidinti temperatūrą DPF filtre taip, kad būtų galima pamėginti atlikti regeneraciją. Kodėl pamėginti? Nes didelė dalis transporto priemonių yra netikėtai užgesinamos pasiekus kelionės tikslą, o jis dažnai yra labai netolimas. Tokiu atveju filtro regeneracija atidedama iki kito bandymo ir tinkamų tam sąlygų. Daugelis automobilių, aptikus per didelį dalinį DPF filtro užsikimšimą, praneša apie tai vairuotojui prietaisų skydelyje. Tokiu atveju patariame neskubėti į autoservisą, tačiau negesinant variklio, sudarant tam tikras įmanomas apkrovas, važiuoti bent 80 km/h greičiu kuo pastovesnį laiką: nuo 15 iki 40 minučių.

Kaip pastebėti aktyvią DPF regeneraciją?

  • Veikiantys variklio aušinimo ventiliatoriai.
  • Pakitęs variklio garsas.
  • Padidėjusios kuro sąnaudos.
  • Padidėję variklio sūkiai „ant laisvų“.
  • Laikinas „Start – Stop“ sistemos neveikimas.
  • Itin karštos išmetamosios dujos ir aitrus jų kvapas (stenkitės atsitiktinai neįkvėpti)

Įmonės UAB „Galingas LT“ meistrai greitai ir profesionaliai atlieka šiuos darbus

  • Variklių diagnostika.
  • Greičio ribotuvų korekcija.
  • Galios mažinimas komercinės paskirties transportui mieste.
  • Galingumo didinimas (galingumo korekcija lengvajai ir sunkiajai technikai).
  • Programinis galios didinimas vilkikams, traktoriams, kt. sunkiajai technikai (variklio valdymo programos korekcija kuro sąnaudoms sumažinti).
  • DPF / FAP suodžių filtrų išjungimas bei pašalinimas, EGR vožtuvų išjungimas.
  • DPF filtro mechaninis – cheminis plovimas.
  • Tradicinių bei SCR sistemų katalizatorių valymas
  • Oro įsiurbimo kolektoriaus sklendžių programinis išjungimas (intake manifold runner control).
  • 02 sensorių (antrųjų lambda zondų) išjungimas benzininiams varikliams su pašalintu katalizatoriumi.
  • Pilnas „Adblue“ sistemos išjungimas lengviesiems automobiliams, sunkvežimiams, traktoriams.
  • Ir kt.

GALINGAS LT, UAB

Daugiau informacijos: www.galingas.lt

GALINGAS LT, UAB infopuslapis

Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus