Spausdinti šį puslapį

DPF, EGR, AdBlue sistemų išjungimas traktoriams bei kitai sunkiajai technikai

DPF, EGR, AdBlue sistemų išjungimas traktoriams bei kitai sunkiajai technikai DPF, EGR, AdBlue sistemų išjungimas traktoriams bei kitai sunkiajai technikai

GALINGAS LT, UAB

www.galingas.lt

„AdBlue“, DPF, EGR ekologinių sistemų paskirtis yra mažinti aplinkos taršą, t.y. keisti išmetamųjų dujų sudėtį bei toksiškumą. Deja, dažnai šios sistemos neatlieka savo funkcijos, veikia nepatikimai ir genda. O tai lemia brangų remontą bei priežiūrą. Tokių sistemų kaip „AdBlue“, DPF, EGR išjungimas neretai tampa vienintele finansiškai neskausminga ir patikima priemone tęsti darbą su technika be priverstinių prastovų bei papildomų nuostolių. Šių ekologinių sistemų išjungimas turi būti atliekamas tik laikinai, t.y. nuostoliams darbo proceso metu išvengti, ir po remonto veikti taip, kaip numatyta gamykloje.

UAB „Galingas LT“ supažindina su pagrindiniais šių sistemų trūkumais ir gedimais.

EGR vožtuvas (išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas) yra praviroje padėtyje varikliui dirbant tuščiąja eiga (laisvoms apsukoms). Dėl nuolatinio EGR sklendės judėjimo bei besikaupiančių degimo produktų vožtuvo mechanizmas pradeda strigti, ko rezultate ilgainiui sugenda jo mechaninė arba elektroninė dalis. Ribojama variklio galia, o stringantis, praviras EGR vožtuvas verčia variklį dirbti naudojant jo paties išmetamąsias dujas vietoje 100% naujo oro, ko pasekoje naudojamas didesnis kuro kiekis tai pačiai energijai pagaminti, generuojama daugiau dūmų,  sumažėja galingumas, o variklis „kvėpuoja“ ir teršiasi iš vidaus savo paties išmetamosiomis dujomis.

DPF filtras (kietųjų dalelių, suodžių filtras) skirtas sulaikyti didžiąją dalį dyzelinio variklio degimo produkto – suodžių, ir vėliau, sukaupęs tam tikrą jų kiekį, vykstant DPF regeneracijai, paversti pelenais aukštoje temperatūroje, siekiančioje 650-700°C. Kadangi DPF filtras dažniausiai stovi iškart už turbinos (tam, kad turėti kuo mažesnį šilumos nuostolį vykstant DPF regeneracijai), automatiškai dideli temperatūriniai skirtumai tenka ir pačiai turbinai. Be to, DPF filtrui prisipildant suodžiais, susidaro nemažas slėgio pasipriešinimas, kuriam įveikti reikia papildomos energijos, t.y. kuro. Paties DPF filtro regeneracijai taip pat naudojamas papildomas kuras (Post-injection). Problemos prasideda kuomet DPF efektyviai nebeišsivalo pats. Taip pat procesą apsunkina gendantys slėgio arba temperatūriniai davikliai. DPF filtro tarnavimo laiką itin stipriai sutrumpina tokie svarbūs faktoriai kaip kuro bei tepalų kokybė ir neteisinga variklio priežiūra, kuro purkštukų bei oro tiekimo sistemos būklė: viskas, kas gali lemti didesnį nei numatyta dūmų (suodžių) kiekį.

„AdBlue“ (SCR, arba angl. Selective Catalytic Reduction, liet. Selekcinės Katalitinės Redukcijos) tikslas – į paskutinį išmetimo sistemos komponentą įpurkšti specialų vandeninį karbamido tirpalą. „AdBlue“ skysčio cheminė sudėtis – 32,5% karbamido ir 67,5% distiliuoto vandens. Skystis, procesą valdant variklio kompiuteriui arba atskiram SCR valdymo blokui, įpurškiamas prieš dujų išmetimo sistemoje esantį katalizatorių. Įpurkštas į duslintuvą, „AdBlue“ virsta amoniaku ir anglies dioksidu. Katalizatoriuje amoniakas reaguoja su azoto oksidais ir, jei visas procesas vyksta sklandžiai, reakcijos pabaigoje susidaro visiškai aplinkai nekenksmingi azotas ir vandens garai.

Teoriškai tokia sistema padeda net iki 90% sumažinti azoto oksidų išskyrimą į aplinką. Deja, realybėje „AdBlue“ sistema linkusi dažnai gesti, o mažiau problemų su jos darbo sklandumu turi tik šilto klimato šalys, kur temperatūra retai nusileidžia žemiau 20°C. Beje, aukšta temperatūra sistemai taip pat kenksminga.

„AdBlue“ sistema blogai toleruoja tiek žemas temperatūras (pradeda stingti esant –5°C, užšąla esant –11°C), tiek aukštas (daugiau kaip 25°C), taip pat skystis netoleruoja ilgalaikio sandėliavimo. Keičiantis temperatūrai, karbamido kristalai atsiskiria ir užkemša „AdBlue“ skysčio tiekimo sistemą, blokuoja jos siurblį, vožtuvus. Šie genda, ypač žiemą, o jų remontas ir keitimas kainuoja itin brangiai. SCR sistema susieta su daugybe papildomų komponentų, kurie gali gesti.

Didžiausia bėda tame, jog absoliuti dauguma gamintojų stipriai riboja variklio galią tol, kol sugedęs „AdBlue“ sistemos komponentas nebus sutvarkytas arba pakeistas. Taip pat ir tuo atveju, kai skysčio lygis bake – pernelyg žemas arba sugedęs jo lygio daviklis. Kai kurių transporto priemonių (ypač lengvųjų automobilių) varikliai nebeužsiveda, kol nebus sutvarkyta sugedusi „AdBlue“ sistema. Taigi, prastovos bei nuostoliai – garantuoti.



 DPF, EGR, AdBlue sistemų išjungimas traktoriams bei kitai sunkiajai technikai


UAB „Galingas LT“ atlieka traktorių, kombainų, kitos žemės ūkio bei statybų sunkiosios technikos variklių programavimo paslaugas. Įmonės meistrai ekologinių sistemų darbą, transporto priemonės galingumą bei sukimo momentą programiškai koreguoja absoliučiai daugumai Europos, JAV, Azijos bei kitų žemynų rinkoms skirtų traktorių, statybų bei kitos paskirties sunkiajai technikai: John Deere, Valtra, New Holland, Massey Ferguson, Deutz Fahr, Fendt, Claas, Case IH, Kubota, Jcb, Caterpillar ir kt.

UAB „Galingas LT“ teikiamos paslaugos:

  • Vilkikų ir žemės ūkio technikos variklių galios didinimas, kuro sąnaudų mažinimas.
  • Eko-tiuningas: galios bei sukimo momento padidinimas su tikslu optimizuoti (sumažinti) kuro sąnaudas.
  • Agresyvus galingumo padidinimas esant poreikiui.
  • Ekologinių sistemų (DPF, EGR, AdBlue) darbo korekcija.
  • Diagnostika.
  • šrifto dydis
Pasidalink:

Susiję įrašai (pagal žymę)

Joomla SEF URLs by Artio