Spausdinti šį puslapį

Variklio tepalų ir filtrų keitimas: ką privalo žinoti kiekvienas automobilio savininkas

Variklio tepalų ir filtrų keitimas: ką privalo žinoti kiekvienas automobilio savininkas Variklio tepalų ir filtrų keitimas: ką privalo žinoti kiekvienas automobilio savininkas

Variklio tepalų (alyvos) bei filtro keitimas yra itin svarbus veiksnys, kuris privalo būti atliekamas reguliariai. Norint išlaikyti sėkmingai dirbantį automobilį svarbu įvertinti pasireiškiančius gedimus, kuriuos gali sukelti ne laiku keičiama variklio alyva arba filtras.

Variklio tepalų ir filtrų keitimas

Pagrindiniai techniniai gedimai bei požymiai bylojantys apie variklio tepalo ir filtro keitimą:

Ne laiku keičiami tepalai arba alyvos filtras priverčia Jūsų automobilį pranešti apie iškilusius techninius gedimus – sugedusios turbinos, apsunkintas automobilio užvedimo procesas ar kalantys variklio kompensatoriai. Vienas svarbiausių požymių, kurie rodo, jog laikas keisti variklio tepalus ir filtrą yra tepalų keitimo intervalas -  praėjęs laikas arba  nuvažiuotas kilometražas. Alyva turi būti keičiama nuvažiavus 10 – 30 tūkst. kilometrų, o jeigu važinėjate mažiau –  bent kartą per metus. Kartu su alyva turi būti keičiamas ir alyvos filtras. Jeigu alyvos keisti dar nereikia, prieš vasaros keliones būtina patikrinti jos lygį. Jeigu jis priartėjęs prie minimalaus ar net nesiekia žemiausios padalos – būtina alyvos įpilti papildomai.

Ką verta žinoti norint pasikeisti variklio alyvą ir filtrą patiems?

Norint pasikeisti arba papildyti variklio alyvą – nėra būtina važiuoti į servisą, galite jos įpilti ir patys. Jeigu alyvą pildote – svarbu nusipirkti tokios pat markės ir klampumo alyvos, kokia yra naudojama variklyje. Norint pasikeisti variklio alyvą, svarbu pasirinkti tinkamai. Susipažinkite su gamintojo rekomendacijomis bei įvertinkite automobilio modelį, amžių ir variklio tipą.

Standartiniai tepalai būna trijų rūšių – mineraliniai, sintetiniai ir pusiau sintetiniai. Mūsų klimatinėje zonoje, Europoje, plačiausiai paplitusios universalios alyvos. Renkantis alyva, svarbu atkreipti dėmesį, jog kokybiškas produktas turi būti gana skystas.

Automobilio tepalų ir filtro keitimo instrukcija:

Įrankiai ir detalės reikalingos keitimui;

Norint išleisti senus tepalus reikia atidaryti automobilio variklio dangtį ir atsukti tepalų užpylimo kaištį, esantį viršutinėje variklio dalyje. Oras iš aplinkos pateks į variklį ir stums tepalus;

Suraskite drenažo kaištį automobilio variklio apačioje. Atsukus kaištį ir tepalams pradėjus tekėti pro jį lauk, reikia pastatyti dubenėlį ar kitokį indą, į kurį subėgtų tepalai;

Suraskite filtro vietą. Dažnai filtrai nebūna tose pačiose standartinėse variklio vietose. Jie gali būti išdėstyti variklio priekyje, šone arba gale. Kai jį rasite - nuimkite nuo variklio, suspauskite filtrą ir tvirtai laikant, iš lėto sukite. Jei nepavyksta atsukti filtro rankomis, pamėginkite jį atsukti filtro raktu;

Išėmus tepalų filtrą, patikrinkite ar guminė tarpinė buvo nuimta kartu su juo. Jeigu ankstesnioji tarpinė liko prie variklio – gali nepavykti užspausti naujo filtro ir ims lašėti tepalai. Jeigu darbas vyksta sklandžiai, naujo filtro tarpinę patepkite nauju tepalu. Patariama šiek tiek tepalo įpilti į naują filtrą, prieš pradedant jį tvirtinti. Tai padės sumažinti laiką, reikalingą automobiliui pasiekti reikiamo slėgio lygį. Jei filtras pritvirtintas vertikaliai, įpilkite tepalo iki viršaus. Jei filtras pritvirtintas kampu - dalis tepalų gali ištekėti, todėl pripilkite tiek tepalų, kad jie neišsipiltų;

Tepalų inde pakeiskite drenažo veržlę. Nepamirškite kartu pakeisti tarpinę arba poveržlę. Pradėkite užsukinėti pirštais, kad neužveržtumėte įstrižai. Tarpinė (poveržlė) turi būti užveržta gerai, tačiau ne labai stipriai.

Atsargiai užsukite naują filtrą. Neužmirškite sudėti visas komplekte esančias tarpines, nes kitaip lašės. Filtras turi būti užveržtas iki galo (veržti reikia tol, kol filtro korpusas atsiremtų į pagrindą). Kitu atveju, jeigu filtrą sudėtinga pasiekti – skaitykite naujo filtro instrukciją, galimai reikalingas specialus raktas filtrui užveržti;

Įpilkite naujo tepalo į įpylimo angą. Norėdami sužinoti tikslų variklio tepalų kiekį, tepalų lygio matuokliu matuokite tepalų lygį ryte, kai variklis kurį laiką neveikė;

Uždėkite įpylimo angos kamštį, surinkite visus įrankius ir uždarykite variklio dangtį;

Galiausiai, užveskite variklį ir patikrinkite, ar po varikliu nelaša tepalai. Jeigu filtras ar drenažo veržlė buvo blogai užveržti - gali lašėti. Patikrinkite tai laikydami automobilį užvestą minutę arba daugiau.

Variklio tepalų ir filtrų keitimas

Išlaikykite sėkmingai dirbantį automobilį ir pasirūpinkite kokybiškais bei tinkamai pasirinktais tepalais bei alyvos filtru patys!

  • šrifto dydis
Pasidalink:

Susiję įrašai (pagal žymę)

Joomla SEF URLs by Artio