visainfo.lt – visos reklamos paslaugos, interneto svetainių kūrimas, SEO optimizavimas.

Geležis – svarbus mikroelementas mūsų organizmui

Geležis – svarbus mikroelementas mūsų organizmui Geležis – svarbus mikroelementas mūsų organizmui

Kas yra geležis ir kodėl taip svarbu, jog organizme jos netrūktų? Kokią funkciją atlieka šis metalas ir kokią įtaką daro sveikatai bei savijautai? Kaip papildyti organizmą šia maistine medžiaga? Į šiuos klausimus atsako „NeoLife“ nepriklausomas konsultantas Rimvydas Bajorinas.

Kokią funkciją organizme atlieka geležis ir kodėl būtina gauti jos pakankamai?

Geležis yra vienas iš svarbiausių žmogaus organizmui mikroelementų bei sudėtinė kraujo dalis. Geležies funkcija mūsų organizme – pernešti deguonį ir aprūpinti juo visas ląsteles bei kitus audinius. Taip pat šis metalas ypatingai svarbus vaikų augimui, imuninei sistemai bei efektyviai apsaugai nuo įvairių ligų.

Geležis aprūpina audinius deguonimi, transportuodama jį per kraują. Taip pat geležies stoka siejama su mažakraujyste, todėl tinkamas geležies kiekis organizme leidžia išvengti šios būklės. Geležis yra reikšminga įsisavinant baltymus, jos vaidmuo nepamainomas ir raudonųjų kraujo kūnelių gamybos procese, taip pat ji labai svarbi ir hemoglobino gamybai. Ši maistinė medžiaga teigiamai prisideda prie energingumo, sveiko metabolizmo, palaiko ląstelių sveikatą, dalyvauja galybėje fermentų funkcijų, ypač maistinių medžiagų virškinimo bei įsisavinimo procesuose. Nereikėtų pamiršti geležies svarbos ir smegenų bei širdies veiklai, taip pat grožiui – maistinė medžiaga labai vertinga plaukams, nagams bei odai.

Geležis itin reikšminga paauglėms ir suaugusioms moterims iki menopauzės, mat kiekvieną mėnesį prarasdamos tam tikrą kiekį kraujo menstruacijų metu jos turi padidėjusią riziką atsirasti geležies stokai. Tad šio amžiaus moterų paros geležies poreikis yra 18 mg.

Štai kodėl yra svarbu užtikrinti tinkamą geležies kiekį organizme ir išvengti geležies trūkumo, kurį galite įtarti, jei:

  • vargina didelis nuovargis, jėgų stoka;
  • pasireiškia chroniškas silpnumas;
  • oda yra išbalusi;
  • vargina greitas širdies plakimas, širdies ritmo sutrikimai, skausmas krūtinės srityje;
  • trūksta oro, svaigsta galva, skauda galvą;
  • jaučiate, jog pėdos ir rankos yra šaltos;
  • skilinėja ir lūžinėja nagai;
  • nesinori valgyti, tačiau kyla noras paragauti, pavyzdžiui, purvo, krakmolo ar kitų keistų dalykų.

Norint užtikrinti reikiamą geležies kiekį organizme (suaugusiems vyrams geležies rekomenduojama paros norma yra apie 9 mg per parą, o paaugliams bei moterims – apie 18 mg), pirmoje vietoje yra tinkama mityba. Į savo racioną įtraukite kuo daugiau produktų, turinčių geležies bei papildykite savo mitybą maisto papildais.  Subalansuota mityba ir geležies papildų vartojimas užtikrins tinkamą geležies poreikį mūsų organizmui.

Iš kokių maisto produktų galite gauti geležies?

  • pupelės – ankštinės daržovės turinčios didelį pluoštą įvairiausių mikroelementų ir didelį geležies kiekį. Taip pat cinko, kalio, vario ir kitų svarbių mūsų organizmui mineralų;
  • špinatai – tobulas geležies šaltinis, turintis mažai kalorijų, tačiau daug antioksidantų, vitamino A;
  • 100 g brokolių turi apie 1 mg geležies. Vartodami brokolius savo organizmą taip pat papildysite ir dideliu kiekiu folio rūgšties, vitamino K, skaidulų bei vitamino C, kuris padeda įsisavinti geležį;
  • tofu – sojų produktas, galintis taip pat pasigirti esantis puikiu geležies šaltiniu. Vartodami tofu organizmą, be geležies, dar papildysite ir selenu, kalciu, magniu;
  • juodasis šokoladas, kurio 30 g suteiks net 3,2 mg geležies;
  • lęšiai – puikus geležies, skaidulų, folio rūgšties, vitamino B, magnio šaltinis;
  • vitamino C ir A gausūs kopūstai aprūpins ir dideliu geležies kiekiu – 100 g yra net 1,5 mg geležies. Šios maistinės medžiagos kiekis čia yra net didesnis nei mėsoje.
  • Jei mėgstate užkandžiauti, rinkitės moliūgų sėklas – vos 100 gramų sėklų dovanos net 3,3 mg geležies. Šios sėklos taip pat aprūpins organizmą ir baltymais, cinku, magniu, fosforu, galybe vitaminų;
  • geležies turtingi ir burokėliai – 100 gramų jos turi apie 1,8 mg. Drauge gausite ir magnio bei kalcio;
  • riešutai – migdolai, pistacijos, lazdyno riešutai yra vertingi mūsų organizmui dėl daugelio medžiagų, kurių viena yra geležis.
  • mėsa yra turtingas geležies ir baltymų produktas. Norėdami šios maistinės medžiagos gauti didesnį kiekį rinkitės kiaulienos, vištienos, jautienos kepenis, antieną, liesą jautieną ir kt.

Visgi su maistu gaunamos geležies pakanka ne visada, juo labiau jei esate veganas, vegetaras ar tiesiog nenorite į racioną įtraukti labai didelio baltymų kiekio. Alternatyva – aukštos kokybės geležies papildai, leisiantys palaikyti optimalų geležies kiekį organizme.

Geležis

Kodėl verta rinktis „NeoLife“ geležies papildus „Formula IV“?

  • „Formula IV“ papildai savo sudėtyje turi daug polivitaminų bei mineralų, tarp kurių ir tokia reikalinga organizmui geležis. Papilde naudojama iš petražolių gauta geležis;
  • „Formula IV“ papildą sudaro: baltymai, mineralai, vitaminai, fermentai, angliavandeniai, lipidai bei steroliai. Itin platus maistinių medžiagų spektras papildys Jūsų mitybą;
  • „Formula IV“ papildas aprūpins Jūsų ląsteles maitinančiomis, vertingomis maistinėmis medžiagomis: vitaminais A, D, B grupės, C, E. Ypač naudingas „Tre-en-en“ grūdų koncentratas;

kuriant „Formula IV“ papildus pagalvota ne tik apie vertingiausias sudedamąsias dalis, bet ir apie visumą, todėl produkto veiksmingumą dar labiau didina minkštos želatinos kapsulės su natūraliu chlorofilu.

Rinkoje yra platus geležies papildų pasirinkimas, tačiau tikslinga rinktis natūralius produktus, kurie papildys Jūsų organizmą pluoštu vertingų medžiagų.

NeoLife nepriklausomas konsultantas Rimvydas Bajorinas

Daugiau informacijos: www.provitaminai.lt

NeoLife nepriklausomas konsultantas Rimvydas Bajorinas infopuslapis

Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus