visainfo.lt – visa informacija vienoje vietoje!

Dieselgate variklio valdymo programinės įrangos atnaujinimai

Dieselgate variklio valdymo programinės įrangos atnaujinimai Dieselgate variklio valdymo programinės įrangos atnaujinimai

GALINGAS LT, UAB

www.galingas.lt

„Galingas LT“ mus supažindina su nematoma Volkswagen „Dieselgate“ skandalo puse: ko nesužino eiliniai vartotojai ir kokia to kaina – mažesnė tarša, gendantys varikliai, ar viskas kartu?

2015 – ųjų pirmoje pusėje į dienos šviesą iškilo skandalas dėl Vokietijos „Volkswagen AG“ koncerno dyzelinių automobilių taršos duomenų klastojimo. „Dyzelgeite“ skandalas palietė daugelį 2008 – 2015 metais gamintų dyzeliniu kuru varomų variklių: 1.6TDI, 2.0TDI, kai kuriuos 1.2TDI bei 3.0TDI (pastarieji – oficialiai dažniausiai neminimi). Daugumos jų taršos parodymai (konkrečiai – azoto oksidų (NOx) koncentracija) buvo iš dalies klastojami taršos testų metu. Visuomenei buvo pateikta informacija, susijusi tik su Volkswagen, Audi, Skoda, Seat koncerno gaminamų variklių aplinkos tarša, ir niekas per daug nesusidomėjo tuo, kad panaši programinė įranga taip pat buvo diegiama kai kuriuose Mercedes-Benz, BMW, PSA (Peugeot – Citroen grupė), GM (General Motors, o konkrečiai šiuo atveju – Opel), Fiat automobilių variklių valdyme. Kas gi įvyko toliau?

Europoje dauguma su problema susijusių automobilių „gavo“ programinės įrangos atnaujinimus, leidusius bene perpus sumažinti minėto NOx išmetimą į aplinką. Beje, mažesnieji 1.6TDI dovanų gavo dar ir plastikinį vamzdelį (angl. Airflow straightener) į variklio oro paėmimo sistemą, šiek tiek koreguojantį į variklį patenkančio oro srauto savybes. Taigi, kieno sąskaita pavyko tą padaryti?

Dyzelgeitas

1.6TDI plastikinis oro srauto vamzdelis (Airflow straightener)

JAV dėl griežtesnės teisinės bazės bei reikalavimų automobiliams, „Volkswagen AG“ savo pirkėjams teko išmokėti 20 000 JAV dolerių siekiančias kompensacijas, o kai kuriuos automobilius (tikėtina, jog virš 300 000 vnt.) – tiesiog nupirkti iš jų savininkų. Priešingu atveju, pasielgus kaip su pirkėjais Europoje, automobiliai nebūtų atitikę vietinei rinkai nustatytų reikalavimų. „Volkswagen AG“ atsisako išmokėti kompensacijas europiečiams, nors tą padaryti sutiko vartotojams JAV, kur šios sumos siekia milijardus dolerių (jei tiksliau – ~25 mlrd. USD). Manoma, jog vokiečių gamintojas paprasčiausiai naudojasi nevienodais įstatymais, galiojančiais skirtingose Europos Sąjungos šalyse, ir tam turi pagrindą.

Taigi, trumpai tariant, po „Dyzelgeito“ skandalo JAV vartotojai gavo po 20 000 dolerių, Europiečiai – po plastikinį vamzdelį ir liūdnai pagarsėjusius, tačiau mažai kam žinomus variklio valdymo programinės įrangos atnaujinimus su visomis savo pasekmėmis.

„Dieselgate“ variklio valdymo programinės įrangos atnaujinimai

„Volswagen AG“, labiausiai tikėtina, ieškodami išeities iš padėties, kurioje atsidūrė, ėmėsi ieškoti ne taip jau lengvai įgyvendinamos užduoties: sumažinti Europoje parduotų „dyzelgeito“ paveiktų automobilių taršą. Jei konkrečiau – vietoje piniginių kompensacijų automobilių savininkams bene dvigubai sumažinti minėtų azoto oksidų (NOx) emisijas jau senokai pagamintuose automobiliuose atnaujinant variklio valdymo kompiuterio programinę įrangą. Taip gimė „dyzelgeitinė“ programinė įranga, išties gerokai sumažinanti NOx koncentraciją automobilių išmetamosiose dujose. Tačiau kieno sąskaita pavyko tai padaryti?

  • Teko sumažinti variklio sukimo momentą plačiame sūkių diapazone (daugumoje programinės įrangos versijų), ko rezultate stipriai sumažėjo automobilių dinamika.
  • Padidėjo autobobilių kuro sąnaudos (statistiškai 5 – 12%).
  • Proporcingai kuro sąnaudoms, tiek pat padidėjo anglies dvideginio (CO2) emisija.
  • Gerokai sutrumpėjo EGR (išmetamųjų dujų recirkuliacijos) vožtuvų tarnavimo laikas.
  • Gerokai sutrumpėjo DPF (suodžių filtrų) tarnavimo laikas dėl itin dažnos regeneracijos (valymosi).
  • Greičiau susidėvintys kuro purkštukai bei aukšto slėgio kuro siurbliai (taip pat – pakitęs (aštresnis, skardesnis) dirbančio variklio garsas apsukoms arba apkrovai didėjant.
  • Dažna DPF filtro regeneracija lemia didesnes kuro sąnaudas bei greitesnę jo tarnavimo laiko pabaigą. Vienas požymių – išjungus variklį veikiantis variklio aušinimo ventiliatorius, net jei lauke nėra karšta (priverstinis DPF filtro regeneracijos proceso nutraukimas).
  • Dažnai atidarytas EGR vožtuvas reiškia dar didesnį oro įsiurbimo sistemos bei variklio vidaus teršimą jo paties išmetamosiomis dujomis (kartu – ir suodžiais), bei gerokai trumpesnį pačio EGR vožtuvo tarnavimo laiką.
  • Varikliuose teko sumažinti kuro kiekį, kad atitikti reikalaujamoms azoto oksidų emisijos normoms. Energija neatsiranda iš niekur, todėl sumažėjo generuojamas sukimo momentas, t.y. variklio jėga. Maksimali reikšmė sumažėjo 10 – 20%. Itin vertinamame darbiniame dyzelinių variklių sūkių diapazone (~1500 – 2300 rpm) sukimo momentas sumažėjo net iki 43%: vietoje iki atnaujinimo buvusių 380 Nm teliko vos 220 Nm (VW Passat 2.0TDI 130kW statistiniai duomenys).
  • Statistiškai kuro sąnaudos po „Dieselgate“ programinės įrangos atnaujinimų automobiliuose dažniausiai padidėja 6 – 13%, priklausomai nuo konkretaus variklio bei jį valdančios programinės įrangos. Tai pagrinde susiję su daugiau ir dažniau atidarytu EGR (išmetamųjų dujų recirkluciacijos vožtuvu) bei kuro įpurškimo laiku. DPF filtro regeneracijai naudojamas papildomas kuro kiekis. Abiem atvejais situacija atveda prie mažesnio sukimo momento, ir automatiškai padidėjančių kuro sąnaudų.
  • Gerokai dažniau vyksta DPF (suodžių filtro) regeneracija: tam naudojamas papildomas kuras. Išmetimo sistemai, taip pat ir šalia DPF filtro esančiai turbinai dažniau tenka didelės temperatūrinės apkrovos, toli gražu nepailginančios minėtų mazgų tarnavimo laiko.
  • Vienas „dyzelgeito“ požymių – užgesinus automobilį dažnai kelias minutes liekantis veikti variklio radiatoriaus ventiliatorius: taip bandoma kontroliuoti temperatūrų skirtumus po kone nuolatinės DPF filtro regeneracijos.
  • Neretai „dyzelgeito“ programinės įrangos atnaujinimus gavusiuose varikliuose yra keičiami kuro slėgio parametrai. Keičiami jie taip agresyviai, jog dažnai įmanoma išgirsti kuro purkštukų „kalimą“ žemuose sūkiuose: gali pasirodyti, jog purkštukai jau susidėvėjo, ir juos laikas keisti.
  • Dažnam vairuotojui, iškart po programinės įrangos atnaujinimo, 1.6TDI / 2.0TDI variklis pradėdavo dirbti garsiau nei įprasta, o kelių automobilių atveju servisai siūlė keisti purkštukus, kurių vienas kainuoja virš kelių šimtų eurų. Atstačius „nedyzelgeitinę“ variklio valdymo programinę įrangą, problemos dažniausiai dingdavo.

Taigi, „dyzelgeitas“ automobilių varikliams, jų dinamikai bei kuro sąnaudoms daro didelę žalą. Deja, dauguma automobiliuose ne itin nusimanančių žmonių į tokius faktus nekreipia daug dėmesio, o situacija naudinga tik gamintojui, tačiau anaiptol ne automobilių savininkams bei jų piniginėms.

„Galingas LT“ meistrai „dyzelgeitinę“ variklių programinę įrangą aptinka greitai bei paprastai. Atliekant bet kokius variklio programavimo darbus servise, „Galingas LT“ specialistai atstato varikliui nežalingą programinę įrangą nemokamai. Atskirai atliekama tokia paslauga irgi nėra brangi – kainuoja 50 – 80EUR, priklausomai nuo variklio bei naujos programinės įrangos „paslėpimo“ lygio.

„Galingas LT“ teikiamos paslaugos lengviesiems automobiliams:

  • Variklio galios didinimas ir nestandartiniai programavimo darbai.
  • Variklių galios matavimas 4x4 stendu.
  • DPF suodžių filtrų plovimas mechaniniu būdu.
  • Ekologinių sistemų DPF / EGR / AdBlue (SCR) ir kt. darbo korekcija.
  • Oro įsiurbimo kolektoriaus sklendžių darbo korekcija.
  • Žalingos „Dieselgate“ programinės įrangos panaikinimas Volkswagen, Audi, Škoda, Seat.
  • „Dieselgate“ variklio valdymo programinės įrangos atnaujinimai.
  • VAG ir BMW automatinių pavarų dėžių programavimas.
Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus