visainfo.lt – visa informacija vienoje vietoje!

Priešrūkiniai žibintai – kada juos naudoti?

Priešrūkiniai žibintai – kada juos naudoti? Priešrūkiniai žibintai – kada juos naudoti?

Šaltuoju metų laiku kelyje vis dažniau susiduriama su rūku, tačiau dažnai vairuotojams kyla abejonių, kada reikėtų pasinaudoti priešrūkiniais žibintais, o kada to daryti nevertėtų. Lietuvoje rūkas yra dažnas reiškinys todėl vertėtų žinoti, kada reikalingi rūko žibintai. Migla ir rūkas gali susidaryti staiga ir netikėtai, ypač jei kelias yra šalia vandens telkinių ar slėnyje. Todėl vairuotojai tam visada turi būti pasiruošę, nes tokiu atveju išauga avarijos tikimybė

Priešrūkiniai žibintai – kada juos naudoti?

Kada naudoti priešrūkinius žibintus?

Pirmiausia atsiradus rūkui vairuotojas turi padidinti atstumą nuo kitų transporto priemonių ir sulėtinti. Tada reikėtų įsijungti priekinius rūko žibintus, o jeigu reikia, ir galinį. Priekinius rūko žibintus patariama jungti, kai matomumas yra prastas dėl miglos, sniego ar lietaus.

Galinis priešrūkinis žibintas naudojamas tada, kai matomumas kelyje yra mažesnis nei 50 metrų. Tokiu atveju vairuotojai neturėtų važiuoti greičiau nei 50 km/val. Galinis rūko žibintas yra 30 kartų ryškesnis už galinius žibintus, todėl jo naudojimas yra ribojamas, kad nebūtų akinami kiti eismo dalyviai.

Priešrūkiniai žibintai skirti apšviesti kelio pakraščius ir artimąjį atstumą, kai lyja, sninga ar yra rūkas. Tuo tarpu galiniai rūko žibintai šviečia automobilio gale, didinantys transporto priemonės matomumą iš paskos važiuojančioms transporto priemonėms.

Taigi priešrūkiniai žibintai automobiliuose naudingi ir būtini saugumo sumetimais.

Priešrūkiniai žibintai – kada juos naudoti?

Kada nereikėtų naudoti priešrūkinių žibintų?

Tačiau nepersistenkite naudodamiesi rūko žibintais. Juos galima naudoti tik esant ypač blogam matomumui, nes kitu atveju jie gali akinti kitus vairuotojus ir sukelti avarines situacijas.

Kelių eismo taisyklėse parašyta, kad rūko žibintus naudoti leidžiama tik esant blogam matomumui. Priekiniams rūko žibintams išimtis taikoma tais atvejais, kai neveikia kairysis artimųjų šviesų žibintas.

Taip pat negalima rūko žibintų vietoje sumontuoti pagal konstrukciją ten nederančių lempučių. Net ir naudojami pagal paskirtį, tokie žibintai gali erzinti kitus eismo dalyvius.

Papildomų žibintų paskirtis skirtinga ir jų efektyvumas pasireikš skirtingomis vairavimo sąlygomis. Šių žibintų įsigijimas ypač populiarus vietovėse, kur eismas nėra aktyvus. Tada nereikės baimintis, kad papildomos šviesos apakins kitos transporto priemonės vairuotoją. Magistralėse papildomi žibintai naudojami retai, nes juos tenka nuolat išjunginėti, kad nebūtų akinami važiuojantieji iš priekio. Pernelyg intensyvus, netinkamai sureguliuotas ir kitus eismo dalyvius akinantis šviesos srautas kelia ne mažesnį pavojų nei blankūs žibintai.

Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus