visainfo.lt – visa informacija vienoje vietoje!

Kuo dujiniai amortizatoriai skiriasi nuo tepalinių?

Kuo dujiniai amortizatoriai skiriasi nuo tepalinių? Kuo dujiniai amortizatoriai skiriasi nuo tepalinių?

Kodėl svarbu pasirinkti tinkamus, kuo dujiniai amortizatoriai skiriasi nuo tepalinių?

Vairuojant automobilį, svarbus jo sukibimas su kelio danga. Jei transporto priemonė netenka sąlyčio su keliu, ji pradeda slysti, pailgėja jos stabdymo kelias, ją valdyti tampa sunku. Stabilumą važiuojant duobėtu keliu ar nelygia kelio danga užtikrina amortizatorius. Amortizatoriai apsaugo nuo vibracijos ir užtikrina tolygų automobilio judėjimą.

Gerai funkcionuojantis amortizatorius apsaugo automobilio pakabos dalis ir padangas nuo dėvėjimosi bei užtikrina saugumą ir stabilumą  vairuojant. Amortizatorius absorbuoja smūgius važiuojant nelygia kelio danga, automobilio ratai nešokinėja. Vairavimas nepalankiomis sąlygomis, kai kelias padengtas dulkėmis, druskomis ar vandeniu skatina greitesnį amortizatorių dėvėjimąsi.

Amortizatoriai – dujiniai ar tepaliniai?

Amortizatoriai gali būti kelių rūšių. Kokį amortizatorių rinktis, priklauso nuo daugybės faktorių. Pasirinkimą lemia automobilio modelis, jo dydis, svoris, vairavimo būdas.

Jei vairuojama nesudėtingais maršrutais, gerais keliais ir pats vairavimo stilius ramesnis, automobiliui tinkami tepaliniai amortizatoriai. Jie minkštesni už dujinius, todėl važiavimas yra komfortiškesnis. Tai ypač aktualu judėjimą keliu labiau jaučiantiems mažesnių automobilių modelių savininkams. Tačiau tepaliniai amortizatoriai nėra tinkami važinėjant prastesniais keliais ar didesniais greičiais. Dėl šių aplinkybių amortizatoriuje esantis tepalas putoja, o putos trukdo transporto priemonės ratams tinkamai sukibti su kelio danga. Šaltis taip pat yra neigiamas veiksnys tepaliniams amortizatoriams. Dėl šalčio amortizatoriuose esantis tepalas užšąla. Todėl Lietuvos sąlygomis geriau rinktis dujinius amortizatorius. Svarbu pastebėti, jog tepalinių amortizatorių kainos yra mažesnės.

Dujinių ir tepalinių amortizatorių fizinės charakteristikos beveik vienodos: jie nesiskiria nei dydžiu, nei ilgiu, skersmeniu, tačiau dujiniai amortizatoriai turi savyje suslėgto azoto. Šis azotas neleidžia suputoti alyvai, todėl automobilį galima vairuoti ekstremalesnėmis sąlygomis. Iki 6–8 atmosferų suspaustos azoto dujos iki minimumo sumažina tepalo putojimą. Būna dujinių amortizatorių, kuriuose dujos suspaudžiamos iki 25–30 atmosferų, todėl tepalas išvis nebeputoja. Taip užtikrinamas maksimalus automobilio sukibimas su kelio danga.

Kaip prižiūrėti dujinius amortizatorius?

Nepalankios kelio sąlygos skatina greitesnį amortizatorių dėvėjimąsi. Dažniausiai amortizatoriai genda dėl plyšusios amortizatoriaus koto gumos. Taip ant kitų amortizatoriaus dalių patenka purvas ir kitos apnašos – amortizatorius dėvisi greičiau. Smūgio metu neretai sulenkiamas amortizatoriaus kotas.

Sugedę amortizatoriai kenkia automobilio pakabos detalėms. Per didelė vibracija veikia kitų pakabos detalių darbą ir gadina vairo traukes, šarnyrus, stabilizatorius ir kitus pakabos elementus.

Kadangi dujiniai amortizatoriai savo charakteristikomis iš esmės nesiskiria nuo kitokių amortizatorių, juos prižiūrėti reikia taip pat kaip ir tepalinius amortizatorius.

Jei sukant vairą arba važiuojant nelygiu keliu girdisi keisti garsai, girgždesys arba dunksėjimas, tikėtina, kad šie garsai perspėja apie amortizatoriaus guolių gedimą. Tokiu atveju ir patį vairą pasukti gali būti sunku. Dunksėjimas ar cypimas automobilio gale praneša apie galinių amortizatoriaus guolių gedimą.

Keičiant amortizatorių ar amortizatorių spyruokles, verta apžiūrėti ir pakeisti bei jų atraminius guolius su gumomis, taip pat – amortizatoriaus apsaugas.

Jei atraminės amortizatoriaus plokštelės smarkiai pažeistos, jas reikėtų keisti arba kiek galima pašalinti pažeistą korozijos metalo sluoksnį bei impregnuoti rūdis šalinančiomis ir neleidžiančioms joms plisti priemonėmis.

Norint suteikti amortizatorių apsauginėms gumoms elastingumo ir pailginti jų naudojimo laiką, verta naujai sumontuotas gumas padengti purškiamu silikonu.

Montuojant naują amortizatorių, gerai išvalykite vidinę kėbulo dalį, į kurią ir remiasi amortizatorius. Atraminės plokštelės viršų patepkite silikonu ar kitomis priemonėmis, kurios sulaikytų purvą ir drėgmę.

Amortizatorių keitimo kainos varijuoja nuo 10 iki 40 Eur. Galinių amortizatorių keitimas kainuoja šiek tiek pigiau nei priekinių. Patys amortizatoriai kainuoja nuo 30 iki 100 Eur. Didelis amortizatorių pasirinkimas apsunkina tinkamiausios priemonės įsigijimą. Todėl, jei nežinote, kokį amortizatorių pasirinkti, kreipkitės į specialistą.  Specialistas, atsižvelgdamas į visus faktorius, padės pasirinkti jūsų automobiliui tinkamiausią amortizatorių.

Pasidalink:

Įmonių straipsniai, naujienos, akcijos ir specialistų patarimai

  • Numatytas
  • Antraštė
  • Data
  • Atsitiktiniai
įkelti daugiau visų įkėlimui laikykite nuspaustą SHIFT klavišą įkelti visus